FAQ

Veel gestelde vragen. Klik op een vraag voor het antwoord.

  1. Waarom lukt het niet om te ventileren met buitenlucht?
  2. Waarom krijg ik geen verbinding via Optilink?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Antwoorden

1. Waarom lukt het niet om te ventileren met buitenlucht? 

  •  De buitenomstandigheden zijn niet goed:
    • de buitentemperatuur is te laag of te hoog: controleer de ingestelde buitentemperatuur (minimum en maximum) en stel zonodig bij;
    • het dauwpunt buiten is te hoog of te laag. Stel de ‘differentie Minimum dauwpunt’ (Omnicuro ‘Dauwpuntverschil buiten-product’) bij door deze te verlagen naar bv -0.5 C;
    • het verschil tussen de buitentemperatuur en de producttemperatuur is te klein. Stel de ‘Differentie minimum buiten-product’ (Omnicuro ‘Minimum temperatuurverschil buiten-product’)  bij door deze te verlagen naar bv -1 C.
  •  Andere redenen kunnen zijn een te laag minimum kanaaltemperatuur, een producttemperatuur of RV die al bereikt is of de maximale producttemperatuurdaling per etmaal (dag) die al bereikt is.

(terug omhoog)

2. Waarom krijg ik geen verbinding via Optilink?

  • Indien u een server verbinding heeft:
    • controleer de internetverbinding door in de ACT te kijken waar de ethernetkabel in de aansluiting zit. Er horen twee groene lampjes te branden, waarvan er 1 knippert;
    • controleer of de instellingen op de pc kloppen, kijk daarbij naar het tabblad ‘Server toegang’ en controleer het ‘Apparaat id’, ‘Gebruikersnaam’ en ‘Wachtwoord’. Deze heeft u per mail van Omnivent gekregen;
    • controleer de instellingen in de ACT. Bij een ACT-40 staan deze onder ‘Instellingen ACT’, kopje ‘Netwerk’. Vul bij ‘Netwerk Verbinding’ ja in, en bij ‘Automatisch IP-adres’ ook ja. Bij een ACT-20 staan deze onder ‘Department’ 0, ‘Page’ 3, ‘Line’ vanaf 1.

 

  • Indien u een direct verbinding heeft:
    • controleer de verbinding door in de ACT te kijken waar de ethernetkabel in de aansluiting zit. Er horen twee groene lampjes te branden, waarvan er 1 knippert;
    • controleer of de instellingen op de pc kloppen, kijk daarbij naar het tabblad ‘Directe toegang’ en controleer het ‘IP-Adres’. Dit hoort een vrij IP-adres te zijn;
    • controleer de instellingen in de ACT. Bij een ACT-40 staan deze onder ‘Instellingen ACT’, kopje ‘Netwerk’. Vul bij ‘Netwerk Verbinding’ nee in, en bij ‘Automatisch IP-adres’ ook nee. Bij het IP-adres hoort een vrij IP-adres te staan welke verkregen word door op de pc naar een vrij IP-adres te zoeken. Als deze gevonden word dan word ook een Subnet mask weergegeven. Vul deze in de ACT-40 in. Herstart de ACT door deze 10 seconden van de stroom te halen;
    • bij een ACT-20 staan deze onder ‘Department’ 0, ‘Page’ 3, ‘Line’ vanaf 1. Volg dezelfde procedure als bij de ACT-40.

  

(terug omhoog)